|Als we zo’n hekel hebben aan gecondoleerd, verzinnen we toch iets nieuws?

Als we zo’n hekel hebben aan gecondoleerd, verzinnen we toch iets nieuws?

By | 2018-08-23T13:25:23+00:00 27 oktober 2016|Nieuws|

Dat is de uitdagende vraag die Anita Witzier ons stelt in de nieuwe reclamecampagne van uitvaartonderneming Monuta. Met de campagne, bedacht door reclamebureau N=5, wil Monuta mensen overhalen om bij hen te komen werken. Behalve Anita Witzier worden nog vijf BN’ers ingezet om mensen over de streep te trekken.

Prikkelende vragen

Zo vraagt advocaat Oscar Hammerstein zich af waarom de wetten van de uitvaart nog heilig zijn, als zelfs die van het Vaticaan dat niet meer zijn. En Marktplaat-directeur Olivier van Duijn vraagt zich af: “Goede spullen weggooien is zonde, waarom dan wel een splinternieuwe kist verbranden?” Ook reismeisje Wendy Pasop (“Ook je allerlaatste reis kan toch een Caribisch feestje worden?”), Jos Ahlers, auteur van het boek Generatie Z, (“Hoe interesseer je jongeren voor hun uitvaart als hun pensioen al te ver van hun bed is?”) en Katrina Spade van urbandeathproject.org (“Als de dood in de natuur voor nieuw leven zorgt, dan kan dat toch ook bij ons?”) proberen met hun vragen hun achterban te prikkelen.

Een anders dan anders campagne

Met deze campagne wil Monuta korte metten maken met het vooroordeel dat werken bij een begrafenisonderneming niet meer inhoudt dan het bieden van een luisterend oor en het serveren van koffie met een broodje. Daarom is afgestapt van de traditionele aanpak met vallende bladeren en treurige muziek. De bekende Nederlanders moet ieder hun eigen doelgroep aanspreken en hen aan het denken zetten over de uitdagingen die het werken in de begrafenisbranche biedt.

Ook Uitvaartverzekeringen veranderen

Die uitdagingen zijn er zeker. Er is steeds meer mogelijk bij uitvaartondernemers en ook de aanbieders van uitvaartverzekeringen spelen daarop in met de voorwaarden van hun polissen. Daarom is het goed om op een vergelijkingssite als UitvaartverzekeringExpert.nl uitvaartverzekeringen goed met elkaar te vergelijken om zo te komen tot de uitvaartverzekering die het best aansluit bij uw voorkeuren en budget.

(Bron: Adformatie.nl)